Wednesday, May 27, 2009

Ros


Kata MAK,KAWAN tu ibarat lebah, habis madu sepah dibuang.....Kata ABAH,KAWAN tu umpama bunga ros,dipandang cantik tapi berduri.....Kata ATUK,KAWAN tu seperti air, terus mengalir.....Kata NENEK,KAWAN tu bak bulan, dipuja dan disanjung tp nun jauh di sana...Kate SAUDARA,KAWAN tu mcm makanan, kawanmakan kawan!!Kata ABANG,KAWAN tu seperti lembu, mengikutsaje ape dikata.....Kata KAKAK,KAWAN tu tak ubah macam durian, bauje busuk tp sedap dimakan....Kata ADIK,KAWAN tu macam biskut, sekejap ade sekejap takde.......Kata Aku,KAWAN tu tak kisahlah camner..walaupun diaIbarat LEBAH,Umpama BUNGA ROS,Seperti AIR,Bak BULAN,Seperti LEMBU,Tak ubah macam DURIAN & MACAM BISKUT!!!Tapi, dia tetap kawan... Sekali aku dahkawan ngan dia...selamanya dia ttp KAWAN aku..

5 comments:

zue said...

saya rasa bunga tu cantik laa n kata-kata dia pun sdp dibaca

zue said...

bunga tu cantik mcm awak juga laa

zue said...
This comment has been removed by a blog administrator.
zue said...

bunga tu dipandang cantik tapi ianye berduri memakan diri sendiri...

iena said...

zue - saya cantik ke? ma kasih